بست کرکره ای هبلکس

  • بست کرکره ای هبلکس
ضخامت0.7 میلی‌متر
عرض2 سانتی‌متر
طول7 سانتی‌متر

بست کرکره‌ ای چیست؟

بست کرکره ای (میخ پلاک) عبارت است از یک بست دارای زیگزاگ‌هایی شبیه کرکره مغازه‌‌ها، که برای کلاف کردن بلوک های هبلکس واقع در یک ردیف استفاده می‌شود.

نحوه اجرای بست کرکره ای هبلکس

جهت اتصال افقی و عمودی بلوک‌های هبلکس به همدیگر از ورق‌های گالوانیزه دارای زیگزاگ به نام میخ پلاک استفاده می‌شود. در محل درز عمودی هر دو بلوک یک قطعه میخ پلاک به وسیله چکش داخل هر دو بلوک کوبیده می‌شود تا بلوک ها به هم کلاف گردیده و شیوه صحیح کلاف‌شدگی فاق و زبانه عملیاتی گردد.

جهت استحکام و پایداری دیوار پس از اجرای هر 2رج (50 سانتی‌متر) برای دیوارهای بیرونی و هر 3رج (75 سانتی‌متر) برای دیوارهای داخلی از این بست استفاده نمایید.

لازم به ذکر است، مطابق آیین نامه2800 استفاده از میخ‌پلاک برای کلاف کردن بلوک‌های هبلکس مجاز نبوده، و سازندگان باید از بست تخت استفاده نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات دیوارچینی هبلکس، به روش اجرای هبلکس مراجعه نمایید.

نحوه اجرای بست کرکره‌ای

مطابق پیوست ششم آیین نامه2800، استفاده از بست کرکره ای (میخ پلاک) برای کلاف کردن بلوک های هبلکس مجاز نیست؛ و به جای آن باید از بست تخت استفاده نمود.

خیر، مطابق توضیحات هبلکس چیست، هبلکس قابلیت میخ‌خوری دارد و استفاده بست کرکره‌ای یا حتی خود میخ روی هبلکس، به هبلکس آسیبی وارد نمی‌کند.

5/5 (7 نظر)
مشاوره رایگان